مادستان-removebg-preview

مدیرکل میراث‌فرهنگی:

پاکسازی دوده‌های ناشی از انفجار ترقه از گنجنامه

مادستان _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در پی پرتاب یک ترقه در شب گذشته -چهارشنبه ۲۳ اسفند- به یکی از کتیبه‌های گنجنامه همدان توسط شخص یا اشخاصی و پخش دوده ناشی از آن بر روی کتیبه، به محض دریافت اطلاع گروه مرمت برای اصلاح وضعیت به مجموعه اعزام شد.

به گزارش مادستان به نقل از ایسنا محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی انجام شده، مشخص شد هیچ آسیبی به بنا وارد نشده است و تنها دوده ناشی از این ترقه به درستی باعث ایجاد نگرانی برای فعالان میراث‌فرهنگی شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان مطرح کرد: دقایقی پیش عملیات پاکسازی دوده‌ها به پایان رسید و این کتیبه ارزشمند به حالت اولیه خود بازگشت و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی افزود: اقدامات حفاظتی لازم در شب چهارشنبه‌سوری در تمامی اماکن استان پیش‌بینی شده بود اما این اتفاق در شب گذشته و به صورت ناگهانی رخ داد که به محض اطلاع اقدامات بعدی انجام گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان، معصوم‌علیزاده ادامه داد: حفاظت از آثار نیاکان نیازمند فرهنگ‌سازی، توجه همگانی و نیز کمک تمام آحاده مردم را می طلبد و امیدواریم مردم در این راستا این اداره کل را یاری رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار