مادستان-removebg-preview

اکران ۱۶ فیلم جشنواره فجر در استان همدان

مادستان _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با نمایش ۱۶ فیلم همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

به گزارش مادستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسعود ویژه در مراسم گشایش چهل و دومین جشنواره فیلم فجر که در پردیس سینمایی مهر قدس برگزار شد، افزود: فیلم‌های این جشنواره امسال در سه سالن پردیس سینمایی مهر قدس، سینما فلسطین و سینما فرهنگ همدان اکران می‌شود.

او تأکید کرد: این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در ۲ نوبت به میزبانی این سه سالن برپا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه ۱۶ فیلم برای نمایش در استان همدان انتخاب شده است، تصریح کرد: آثار ارزشمندی به جشنواره فیلم فجر راه یافته و فیلم‌های امسال یک سر و گردن از آثار سال‌های گذشته برتر است.

ویژه گفت: چند هنرمند در کنار استاد جعفری جوزانی کارگردان پر افتخار استان همدان در این جشنواره حضور پر رنگ دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: اکران فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها فرصت مناسبی است تا جمعیت سراسر کشور فیلم‌های آن را از نزدیک تماشا کنند.

او گفت: در یک سال گذشته به همت فعالان عرصه سینمای استان همدان، اتفاقات خوبی در عرصه سینما رخ داده و نخستین انجمن صنفی سینما در سطح کشور با مجوز استانداری در حال راه‌اندازی است.

ویژه افزود: به همت انجمن سینمای جوان، میزبان ۲ دوره فیلمنامه نویسی از سراسر کشور بودیم که حاصل آن انعقاد چند قرارداد برای تولید فیلم در استان همدان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: میزبان چند کارگردان مطرح کشور بودیم که ترجیح دادند فیلمبرداری برخی از آثار خود را به همدان منتقل کنند.

او با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی هفته مهر فعالان و اهالی سینمای استان برگزار شد گفت: تلاش داریم تعدادی فیلم و سریال را با گویش‌های محلی همدان تولید کنیم.

در این مراسم از مسعود چوبین و حسن کوثری ۲ هنرمند همدانی قدردانی شد.

پس از این آیین فیلم نبودنت از آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی و بازی سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و امیر آقایی اکران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار