مادستان-removebg-preview

به مناسبت هفته بسیج انجام شد:

۱۱ طرح محرومیت‌زدایی در ملایر افتتاح شد

مادستان _ جهادگران عرصه سازندگی بیش از چهار دهه است که برای محرومیت‌زدایی و جهاد اقتصادی همه موانع را برداشته‌اند تا امروز با همت جهادی، سرپناهی برای محرومان و نیازمندان بسازند و شغلی برای افراد جویای کار و توانمند کردن خانواده‌ها ایجاد کنند.

به گزارش مادستان به نقل از ایرنا :

هفته بسیج فرصتی شد تا بار دیگر شاهد صحنه‌های زیبایی به واسطه فعالیت جهادگران بی‌ادعای عرصه سازندگی باشیم، سنگرسازان بی‌سنگری که عرصه جهاد هیچگاه برای‌ آنها پایانی ندارد، چه آن دوران که در جبهه‌های نبرد با دشمن و پشت‌خاکریزها جنگیدند، چه امروز که در عرصه اقتصادی جهاد می‌کنند.

و امروز با حضور سبز سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، فرمانده سپاه ناحیه ملایر، بسیج سازندگی و جهادگران با افتتاح هفت باب منزل مسکونی برای محرومان، ۲ کارگاه اشتغالزایی و ۲ حوزه مقاومت بسیج در مجموع با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، صحنه‌های زیبایی از ایثار و جهادگری خلق شد که این حس نوع‌دوستی کم از دوران دفاع مقدس ندارد.

نخستین مقصد افتتاحیه‌های بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر در دومین روز از هفته بسیج؛ روستای گماسا بود، روستایی خوش آب و هوا تقریبا در آخرین نقطه بخش مرکزی ملایر که با وجود ریزش برف، اهالی و شورای اسلامی روستا منتظر ورود جهادگران بودند تا منزل مسکونی یکی از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را که ابتدای امسال به علت نشت گاز و آتش‌سوزی از بین رفته بود، افتتاح کنند.

این منزل مسکونی به متراژ ۹۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تحویل شد و به طور همزمان ۶ باب منزل مسکونی دیگر برای مددجویان کمیته امداد در روستاهای ازناو، دهنو علی‌آباد، کهکدان، بهاره، چشمه‌ساران و بیاتان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی و کمیته امداد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تعاونی خیاطی «مروارید» تولید کننده پوشاک بچگانه توسط حوزه مقاومت حضرت رقیه(س) و بسیج سازندگی ملایر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح بود که هفت میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد و ۴۰ نفر در این مجموعه مشغول کار هستند و ۹ کارگاه زیرمجموعه تعاونی فعالیت می‌کنند.

هفت باب منزل مسکونی به مددجویان ملایری واگذار شد

افتتاح تعاونی فرش و گلیم «زربافت ملایر» به همت حوزه مقاومت فاطمه‌الزهرا(س) و بسیج سازندگی ملایر با چهار میلیارد ریال تسهیلات از دیگر طرح‌ها بود که برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و تولید کننده فرش‌های برند استان همدان و شهرستان ملایر همچون پیچ جوزان، چهارچنگ کسب و ننج، فرش‌های چهار و ۶ متری و گلیم‌های سنتی است.

افتتاح پایگاه شهدای «فتح» روستای جوزان به همت گروه جهادی خیبر و حوزه مقاومت امام سجاد(ع) و حضرت معصومه(س) شهر سامن پایان بخش برنامه‌های دومین روز هفته بسیج بود که زمینه‌های لازم را برای جذب جوانان بسیجی و مهیا کردن آنها برای زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی مهیا می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی شهرستان ملایر اظهار داشت: نگاه عمیق امام راحل موجب رشد و نمو شجره طیبه بسیج به ویژه در جهان شد و امروز تفکر بسیجی و هسته‌های مقاومت در سراسر جهان خودنمایی می‌کند.

سردار «مظاهر مجیدی» راهپیمایی مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه را نشان از صدور تفکر بسیجی دانست و افزود: بالا بردن نقش‌آفرینی مردم، کار هنرمندانه بسیج است و عملیاتی که در فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد، عظمت تفکر بسیج را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از مقاومت مردم بی‌دفاع غزه و جبهه مقاومت وحشت زده شده و پس از ۴۰ روز بمباران غزه، هیمنه آنها با طوفان‌الاقصی فرو ریخت، بیان کرد: پس از ۷۵ سال که از سابقه نحس رژیم صهیونیستی می‌گذرد، حمله‌ای را انجام می‌دهند که حقیر شدند و ابهتی که همیشه از آن نام می‌بردند، در هم شکسته شد.

تفکر بسیجی امروز در جهان خودنمایی می‌کند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه آمریکا یکی از پشتوانه‌های رژیم صهیونیستی امروز بر سر دوراهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آنها در تلاش بودند تا جمهوری اسلامی را مقصر تمام این اتفاقات بدانند، اما حماس اعلام کرد که کار آنها بوده و با این اقدام، عظمت آمریکا نیز در هم شکسته شد.

سردار مجیدی ادامه داد: اعلام آتش‌بس موقت، نشانه این است که به واسطه تفکر بسیجی، نیروهای حماس حماسه بزرگی را در جهان خلق می‌کنند و زمینه جهانی شدن انقلاب در حال فراهم شدن است و اربعین و عملیات غزه نمونه بارز آن است.

وی با اشاره به افتتاح حوزه‌های مقاومت بسیج، تاکید کرد: امروز تجهیزات و زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های و پایگاه‌های مقاومت بسیج فراهم است و باید سرباز برای تشکیل تمدن نوین اسلامی تربیت کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: بسیج سازندگی در زمینه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد که در شهرستان ملایر با توجه به کمک و همت خیّران، وضعیت آن نسبت به استان بسیار عالی است.

واگذاری ۲۵۰ واحد مسکونی محرومان در همدان

سردار مجیدی با بیان اینکه گروه‌های جهادی زمینه را در تمام موضوع‌های مختلف آموزشی، اقتصادی و عمرانی مهیا می‌کنند و ارتباط ما با کمیته امداد تنگاتنگ است، افزود: در استان همدان ۸۰۰ سهمیه احداث مسکن محرومان داریم که ۲۵۰ واحد آن واگذار شده و حدود ۵۵۰ مسکن نیز احداث و تعمیر و به مددجویان واگذار شده است.

وی پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی را ضرورتی مهم برشمرد و گفت: قیمت تمام شده پروژه‌های بسیج سازندگی نسبت به سایر اقدامات بسیار ارزان است و برخی از مسئولان گروه‌های جهادی مدیران آینده کشور هستند و خیلی از طرح‌های کشور با روحیه گروه‌های جهادی آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با چهل و چهارمین سالروز تاسیس بسیج، یک هزار و ۳۱۳ طرح با چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته بسیج در استان همدان بهره‌برداری می‌شود.

همزمان با هفته بسیج ۴۰۰ عنوان برنامه متنوع در شهرستان ملایر در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار