مادستان-removebg-preview

با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری

همدان میزبان یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش

مادستان _ به مناسبت دومین کنگره ملی بزرگداشت ۸ هزار شهید استان یادواره شهدای نیروی دریایی و هوایی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه و شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان همدان با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری، همرزمان و خانواده شهدا، و با سخنرانی امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۷ در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان برگزار خواهد شد.
این مراسم به میزبانی پایگاه هوایی شهید نوژه ارشد نطامی ارتش دراستان همدان برگزار میشود.
ارشد نظامی ارتش در همدان با تاکید بر اینکه استان همدان ۴۲ شهید خلبان تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در بین نیروهای مسلح، نیروی هوایی بالاترین آمار شهدای خلبان را داراست.
 امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز مرادبکی فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه و ارشد نظامی ارتش در استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم با حضورشان در عرصه‌های مختلف معنوی نشان دادند که حسینی هستند، عنوان کرد: خداوند را شاکر هستیم که به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد عزم و ویژگی‌های حسینی در کشور هستیم.
وی با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد شهادت شهید نوژه، افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی بود که ایشان در غائله کردستان شرکت کردند که آن در همان شرایطی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معاندین فکر می‌کردند از این انقلاب سهمی دارند و وقتی که دیدند آرمان‌های انقلاب اسلامی سوای چیزهای مادی است، به انواع هجمه‌ها و توطئه‌ها روی آوردند، اتفاق افتاد.
فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه اضافه کرد: در آنجا کومله‌ها و دمکرات‌ها شرایط بسیار سختی را برای مردم مریوان، مهاباد، سنندج و … بوجود آورده و اقدامات بسیار شنیعی را انجام داده بودند، شرایط بجایی رسید که آنها شهر پاوه را مورد تصرف خود قرار دادند که در آنجا از طرف سپاه پاسداران، درخواست پشتیبانی هوایی شد.
امیر سرتیپ دوم مرادبکی خاطرنشان کرد: شهید نوژه که معاونت عملیات پایگاه را بر عهده داشتند، مقرر شد در یک پرواز دو فروندی، با شکستن دیوار صوتی و ایجاد رعب و وحشت در دل منافقین زمینه حضور نیروهای زمینی در منطقه را فراهم کنند که با توجه به مجهز شدن گروهک‌های ضدانقلاب به سلاحهای سنگین و سبک توسط استکبار جهانی، هواپیمای این شهید مورد اصابت قرار  گرفته و به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه حضور شهید نوژه در  غائله کردستان بسیار اثرگذار بود، عنوان‌کرد: شهید نوژه با شکستن دیوار صوتی توانست شرایطی ایجاد کند که نیروی زمینی ما در آنجا حضور به موقع پیدا‌کرده و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناامید کنند.
امیر سرتیپ دوم مرادبکی با اشاره به شمار شهدای ارتش در استان همدان، گفت: شهدای نیروی زمینی ارتش، حدود یک هزار و ۳۰۳ نفر، نیروی دریایی ۱۴ نفر، نیروی هوایی ۱۱۳ و پدافندهوایی ۲۰ نفر، هستند.
وی با تاکید بر اینکه استان همدان ۴۲ شهید خلبان تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در بین نیروهای‌مسلح، نیروی هوایی بالاترین آمار شهدای خلبان را داراست.
مراسم یادبود شهید نوژه با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، فرماندهان نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، برگزار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار