مادستان-removebg-preview

مسابقات استاندارد قهرمانی استان همدان؛

ماراتن کیش و مات نابغه ۱۵ ساله شطرنج همدان

مادستان _ «محمدحسین قنبرعلی‌فرزاد» نابغه ۱۵ ساله همدانی در مسابقات شطرنج قهرمانی استان در سال جاری با هشت امتیاز مقام قهرمانی را تصاحب کرد.

به گزارش مادستان، مسابقات استاندارد قهرمانی استان همدان با حضور ۵۴ بازیکن از شهرستان‌های استان با سرداوری مهدی سلیم و قضاوت امید صفرآبادی فراهانی در خانه نوین شطرنج همدان برگزار شد.

در این دوره از پیکارها شرکت کنندگان طی ۹ دور به روش سوئیسی با انجام ۲۴۳ بازی در ۶ روز باهم رقابت کردند و در نهایت محمدحسین قنبرعلی‌فرزاد عنوان قهرمانی را به دست آورد.

همچنین ساسان علی‌بابایی نایب قهرمان شد و سینا کوروند بر سکوی سوم قرار گرفت ضمن اینکه در رده پیشکسوتان محمدرضا ولدی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

رتبه برتر بانوان به فاطمه خادمی رسید، محمدمهدی صامتی در رده بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از ۱۶۰۰ قهرمان شد و رتبه برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از ۱۳۰۰ را محمدبنیامین عباسی تصاحب کرد.

در رده سنی زیر ۱۰ سال پسران، کیان جباری، رده سنی زیر ۱۲ سال پسران امیرمحمد کیمیایی، رده سنی زیر ۱۴ سال پسران پوریا غفاری، رده سنی زیر ۱۰ سال دختران راشین احدیان، رده سنی زیر ۱۲ سال دختران دنیز برات‌پور و در رده سنی زیر ۱۴ سال دختران دینا علیشاهی قهرمان شدند.

گفتنی است؛ محمدرضا ولدی و صادق اسدی هر یک با ۶ عنوان قهرمانی، سینا کوروند و حامد منوچهری هرکدام با پنج مقام قهرمانی، مهرداد جمالی با چهار نشان قهرمانی و حسن فرخ سرشت با سه رتبه قهرمانی برترین‌های شطرنج قهرمانی استان همدان در تاریخ این مسابقات به شمار می‌روند و هم‌اکنون به عنوان پیشکسوت شناخته می‌شوند.

هچنین تا قبل از قهرمانی محمدحسین قنبرعلی‌فرزاد نابغه ۱۵ ساله شطرنج همدان در این رقابت‌ها، سینا کوروند طی چهار سال اخیر به طور متوالی قهرمان این پیکارها شده بود.

اولین دوره از مسابقات سالانه قهرمانی شطرنج استان همدان در سال ۱۳۴۸ برگزار شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار