مادستان-removebg-preview

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر؛

توقیف خودروهای حامل گوسفند عشایر غیرمجاز در مراتع ملایر

مادستان _ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از توقیف خودروهای حامل گوسفند عشایر غیرمجاز در مراتع روستای دره راست از توابع بخش زند و حوزه سد کلان شهرستان ملایر، در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملّی خبر داد.

به گزارش مادستان، جواد زنگنه اظهار کرد: با توجه به حضور عشایر غیرمجاز در مراتع شهرستان ملایر و لزوم حفاظت و صیانت از مراتع، یک دستگاه نیسان فاقد پلاک و دو کامیون حامل گوسفند عشایر غیرمجاز در مراتع روستای دره راست شهرستان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: این مأموریت با همکاری پاسگاه انتظامی مهدویه و پاسگاه ویژه حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر و همچنین با حضور و فرماندهی پاسگاه انتظامی مهدویه و پیگیری بخشدار زند به انجام رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بقای منابع طبیعی، یعنی بقای جامعه و توسعه پایدار منابع طبیعی در گرو حفاظت از عرصه‌های طبیعت است، گفت: یکی از نتایج بی‌توجهی انسان به منابع طبیعی، بهم خوردن تعادل سه عنصر آب، خاک و گیاه است، از این رو حفظ و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملّی نیازمند مشارکت همگانی است.

وی در ادامه از  برگزاری نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت چوب خبر داد و اظهار کرد: جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت چوب در اداره منابع طبیعی ملایر و  با حضور نمایندگان ادارات، جهادکشاورزی، صنعت و معدن، شهرداری ملایر و پلیس امنیت اقتصادی برگزار شد.

زنگنه با بیان اینکه در این جلسه در زمینه اجرای گشت مشترک در چند روز آینده و در سطح کارگاه‌ها و مراکز دپوی چوب شهرستان ملایر توافق شد، تصریح کرد: پوشش گیاهی نفوذ آب را تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد و از وقوع سیل و طوفان جلوگیری می‌کند بنابراین مقابله با قاچاق چوب در اولویت کاری ما قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار