مادستان-removebg-preview

امام سجاد(ع) خبرنگار حادثه کربلا است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر مطرح کرد: در حادثه کربلا امام سجاد (ع) خبرنگار است چرا که ۳۴ سال این حادثه را با اشک چشم ثبت و ضبط کرده است تا مبادا نهضت عظیم عاشورای امام حسین (ع) فراموش شود.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه در آیین تجلیل از خبرنگاران در خانه بوم گردی سامن ضمن قدردانی از زحمات امام جمعه شهر سامن بعنوان منشاء وحدت، خیر و برکت اظهار کرد: ثبت یک حادثه توسط خبرنگاران و تبدیل آن به یک واقعه تاریخی نشان دهنده جایگاه رفیع خبرنگاری است پس تک تک خبرنگاران در ثبت جهانی وقایع نقش آفرین هستند.

برقراری با بیان اینکه دنیا با ثبت جهانی برای عبرت انسان کافی است، گفت: اگر حوادث ثبت نشوند، وقایع تاریخی به دست آیندگان نمی رسد و کم و زیاد شده و دچار تحریف می شود.

وی ثبت وقایع و تبدیل آنها به یک واقعه ابدی و تاریخی را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: جبرئیل دارای ویژگی هایی از جمله بزرگی، کرامت و اقتدار است، او که مأمور الهی است و در محضر صاحب عرش دارای جایگاه است، نقش خبرنگاری دارد.

برقراری ادامه داد: در یک کلمه عظمت و کرامت جبرئیل در امین بودن او است چرا که یک حرف را کم یا زیاد نمی کند و واسطه بین خدای متعال و انبیاء است.

وی در بخش دیگری با اشاره به حادثه کربلا اظهار کرد: در حادثه کربلا امام سجاد (ع) خبرنگار است چرا که ۳۴ سال این حادثه را با اشک چشم ثبت و ضبط کرده است تا مبادا نهضت عظیم عاشورای امام حسین (ع) فراموش شود.

برقراری نادیده گرفتن عید بزرگ غدیر را دلیل رخ دادن حادثه عاشورا دانست و افزود: علاوه بر امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) نیز خبرنگار واقعه عاشورا است که حوادث عاشورا را ثبت و ضبط کرده است.

وی خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: هر شغلی سلبریتی‌هایی دارد اما قابل الگوبرداری نیستند پس خبرنگاران اشخاصی مانند امام سجاد (ع) و امام باقر (ع) را به‌عنوان الگوی خود در کار قرار دهند و از حادثه کربلا نیز روایت‌گری کرده و آن را به تصویر بکشند.

امام جمعه ملایر در پایان به ضرورت اهمیت به مسائل کلان جامعه و بیرون آمدن از جزئیات اشاره و مطرح کرد: شهر سامن دارای پتانسیل‌های بی نظیری از جمله شهر زیرزمینی است که جای کار رسانه‌ای بسیاری دارد.

در ادامه امام جمعه شهر سامن ماه محرم را فرصتی برای شیعیان دانست و گفت: با برافراشته شدن پرچم حسینی حزن، اندوه و غم همه جا را فرا می گیرد پس باید از مجالس حسینی در این ایام بهره ببریم.

حجت الاسلام حسین طباطبایی با بیان اینکه اهل بیت از خاندان پیامبر خدا و جانشین ایشان هستند، تصریح کرد: حرف و کلام آنان اتصال به وحی است، کلام شان نور، امرشان رشد و سجیه شان کرم است پس باید به آنان نظر کنیم و ائمه معصومین را الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: شرکت در مجالس حسینی صرف عزاداری نباشد بلکه با بهره گیری از سخنران و وعاظ در این مجالس، با روش زندگی و ویژگی‌های ائمه معصومین آشنا شویم.

طباطبایی در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه شهرستان، تأکید کرد: انعکاس خبرها درست و به موقع و بر اساس مستندات انجام شود.

شهردار شهر سامن نیز رسانه‌ها را چشم بیدار و بینای مردم دانست و بیان کرد: به طور قطع در مجموعه ما ضعف وجود دارد و تا رسیدن به شهر ایده آل فاصله زیادی داریم. در حال حاضر با توجه به افزایش حقوق و مزایا مجموعه شهرداری، شهرداری‌ها دچار روزمرگی شدند.

شهاب الدین تقوی با بیان اینکه افزایش حقوق و مزایا و عدم پیش‌بینی هزینه‌ها سبب شده تا شهرداری‌ها نتوانند برنامه بلند مدت داشته باشند، گفت: رسانه‌ها باید مدیران را آگاه کنند و سبب دلسردی آنان نشوند. یک جمله خبری می‌تواند نگاه و انگیزه یک مدیر در کار را کم کند پس رسانه‌ها با نقش مشاور در کنار مدیران باشند و به مسائل با دید باز نگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار