مادستان-removebg-preview

«مینی‌وُرلد» ملایر تابستان به خط پایان می‌رسد

مادستان _ شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر در حالی‌ وارد سومین سال فعالیت خود در دوره ششم شد که اتفاقات بزرگی را در عرصه‌های مختلف برای جهان شهر ملایر رقم زده و در آستانه تکمیل و بهره‌برداری از اَبَرپروژه گردشگری کشور «مینی‌وُرلد» است.

به گزارش مادستان به نقل از ایرنا؛ تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه تفریحی، گردشگری و توریستی «مینی‌وُرلد» هزینه شده و برای تکمیل به این میزان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شورای ششم ملایر تکمیل بخش عظیمی از مجموعه تفریحی و توریستی «مینی‌وُرلد» را یکی از اولویت‌های خود قرار دادند و اگرچه طی سال‌های گذشته روند پیشرفت این اَبَر پروژه تا حدودی کُند شده بود، اما در این دوره با اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر، از ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی، مذهبی و گردشگری ایران و کشورهای جهان که برای این مجموعه هدفگذاری شده، تاکنون ۹۰ اثر شاخص ایران و جهان در مینی‌وُرلد ساخته و نصب شده است.

مینی‌وُرلد یک پروژه برتر گردشگری در کشور و خاورمیانه است که با نگاه عدالت‌محور دولت و حمایت دولت سیزدهم، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار سفر رئیس جمهور به استان همدان و منابع استانی تخصیص یافت و به تازگی نیز با پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

مجموعه تفریحی و گردشگری بام ملایر، جاده سلامت، مجتمع تجاری راستان، بازار تجارت جهانی مبل و منبت، مرکز تجاری سرای ایرانی، فرهنگسراها و دهها طرح و پروژه گوشه‌ای از فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر است که با تکمیل این پروژه‌ها روند رشد و توسعه این شهر را به شکل قابل ملاحظه‌ای شتاب می‌بخشد.

در همین راستا به مناسبت روز شوراها، رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنای ما این است که مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد هفته دولت امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد که می‌تواند فصل جدیدی در گردشگری این شهر و استان باز کند.

«مظاهر روزبهانی» با بیان اینکه فضای سبز این پروژه در حال انجام است، افزود: نوروز امسال شاهد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران از این مجموعه بودیم که برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه توریستی، اصحاب رسانه به ما کمک کنند.

وی هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی ملایر در سال‌جاری را اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره به جا مانده از سنوات گذشته عنوان کرد و گفت: پروژه‌های جدیدی در این دوره تعریف شده که علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، برای اجرای آنها نیز برنامه‌ریزی شده است.

روزبهانی با بیان اینکه حفظ و نگهداری این مجموعه توریستی برای ما ضروری است یادآور شد: با سرمایه‌گذار شناخته‌شده‌ای در حال رایزنی هستیم تا این پروژه با ساخت المان، رستوران، کافی‌شاپ و سایر مراکز به درآمدزایی برسد و حداقل هزینه تعمیر و نگهداری این مجموعه تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار