مادستان-removebg-preview

دانشجویان آمریکایی در برابر جنایات اسرائیل بی تفاوت نیستند

مادستان _ استاد و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشجویان آمریکایی امروز واقعیات پشت پرده ۷۵ سال جنایات اسرائیل را می بینند و در برابر آن بی تفاوت نیستند.

به گزارش مادستان حسن رحیمی روشن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشجویان آمریکایی با وجود شعارهای دولت های غربی در رسانه ها مبنی بر حقوق بشر، آزادی بیان و حرمت انسان، نقض ابتدایی ترین حقوق انسانها را در غزه با حمایت حکومت های غربی می بییند و برنمی تابند.

وی ادامه داد: در واقع شرافت انسانی و وجدان انسان در هر موقعیتی که باشد از دیدن این همه درد و رنج دیگران آنهم به صورت سازماندهی شده جریحه دار می شود.

استاد دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: دانشجویان به عنوان قشر جوان جامعه و پرسشگر به دنبال حقیقت هستند و طرز تفکر یک دانشجو از مقام مسوول رسمی که بر حسب وظیفه دولتی کار می کند و بابت آن پول می گیرد، متفاوت است.

وی بیان کرد: شاید قبل از وقایع اخیر غزه برخی از مردم در جهان رژیم های لیبرال دموکراسی را تنها حکومتی هایی می دانستند که حقوق بشر را تضمین کرده و رعایت می کردند.

رحیمی روشن یادآور شد: اگر از یک شهروند غربی بپرسید در خاورمیانه کدامیک از دولت ها حقوق انسانی را رعایت می کنند، پاسخ آنها این بود که رژیم اسرائیل تنها دولت خاورمیانه است که حقوق بشر را رعایت می کند و این برداشت برای بسیاری جا افتاده بود اما حوادث اخیر واقعیات را برملا کرد.

وی تاکید کرد: تا پیش از این نمی شد به بسیاری باوراند که شعارهای که در حمایت از دموکراسی و آزادی بیان داده می شود تا وقت اجرایی می شود که منافع مادی دولت های حاکم را تهدید نکند، اگر منافع مادی دولتهای مدعی دموکراسی به خطر بیفتد به همه مسائل پشت پا می زنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه حقوق بشر، آزادی های مدنی و حقوق بشر دوستانه برای کشورهای غربی اولویت نداشته باشد، برای بسیاری از مردم جهان قابل قبول نبود افزود: اما وقایع اخیر ادعاهای آزادی بیان کشورهای غربی را کمرنگ کرد، مردم بیدار شده و متوجه دروغین بودن بسیاری از این ادعاها شدند هر چندکه صاحبنظران می دانستند که این شعارها کشورهای غربی دروغین است.

وی اظهار کرد: از معدود کسانی که ساختار سیاسی غرب را خوب شناختند و آنها را مستکبر و ظالم می دانستند رهبران انقلاب اسلامی ایران از ۴۵ سال گذشته تاکنون بوده اند.

رحیمی روشن بیان کرد: برای مردم عادی کمتر قابل باور بود که دولت آمریکا که چند صد سال از عمرش می گذرد و با شعار آزادی بیان در تبلیغات جهانی بر علیه رژیم های شرقی و کمونیستی اقدام کرده و مدعی عدم آزادی بیان در شرق بوده اند، نتوانند صدای به حق عده ای دانشجو را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در ۶ ماهه گذشته در فلسطین اشغالی و غزه افتاد ، تاریخ آن به ۷۵ سال قبل بر می گردد و طی مدت اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این واقعیت اکنون برای مردم روشن شد که جهان بر اساس منافع حرکت می کند و قدرتهای بزرگ شعارهایی که می دهند ، وقتی خط قرمزهای آنها تهدید شود ، هیچگاه رعایت نمی کنند و به اصول اخلاقی نیز پایبند نیستند.

استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان علت دستگیری دانشجویان در دانشگاههای آمریکا را فضای حاکم بر جهان و دانشگاه غرب یعنی جریان سلطه و صهیونیسم جهانی عنوان کرد که از لحاظ سیاسی و اقتصادی بر دولت های اروپایی تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: با وجود شعارهای حکومت های غربی در بحث آزادی بیان، دولت آمریکا احساس می کند که به خط قرمزهایش تعرض شده، بنابراین پا بر روی شعارهای ظاهرفریب که تاکنون درباره حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی های فردی داده، می گذارد و دانشجویان و اساتید را با خشونت دستگیر می کند.

رحیمی روشن تصریح کرد: در دهه های گذشته به خاطر انحصار رسانه های جمعی در دست دولت ها و قدرتهای بزرگ واقعیات میدانی مساله فلسطین در غرب منعکس نمی شد و برای جوانان روشن نبود که در سرزمین های اشغالی چه اتفاقی می افتد و روایت رسمی از وجود و رفتار رژیم اسرائیل آن چیزی بود که خود آنها در اروپا و آمریکا روایت می کردند، به گوش دانشجویان می رسید.

وی بیان کرد: امروزه به لطف رسانه های مجازی یا رایانه سپهر انحصار، خبر رسانی از دست دولت ها و بنگاههای خبر پراکنی که روایت های سازماندهی شده می دادند ، بیرون آمده و اطلاعات بصورت صحیح تر و باسرعت بیشتری نسبت به گذشته به دست مردم جهان می رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سیناهمدان اظهار امیدواری کرد: اعتراضات جامعه دانشجویی ایالات متحده آمریکا به اروپا نیز کشیده تا صدای مردم مظلوم غزه در جهان بدرستی شنیده شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار