مادستان-removebg-preview

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان:

بیش از سه هزار کنتور هوشمند برای مشترکان پُرمصرف برق در همدان نصب شد

مادستان _ مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان از نصب بیش از سه هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی با مصرف بیش از ۲ برابر الگوی مصرف در استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مادستان به نقل از خبرنگار ایرنا، علی سهرابی بیدار روز دوشنبه در آیین هفته کار و کارگر و روز صنعت برق در شرکت توزیع برق استان همدان و نیز افتتاحیه مرکز مدیریت هوشمند انرژی مشترکین برق اظهار کرد: رویت‌پذیر و کنترل پذیر کردن مصرف برق ادارات و نهادهای عمومی و غیردولتی با نصب هزار و ۵۲۰ کنتور رویت پذیر معادل ۶۸ درصد و نیز هزار و ۳۷۴ کنتور کنترل‌ پذیر برق معادل ۶۲ درصد در مراکز تجاری و تفریحی با نصب بیش از ۲ هزار کنتور را می‌توان از اقدامات مهم شرکت برق همدان در سال گذشته یاد کرد.

وی با اشاره به تکمیل نصب کنتورهای هوشمند به منظور کنترل‌پذیری کامل چاه‌های کشاورزی همدان، افزود: کنترل و نظارت بر مصارف نامتعارف برق نظیر مراکز تجاری، رستوران‌ها و فروشگاه‌های شهری و بین راهی، تابلوهای تبلیغاتی و روشنایی و نورپردازی‌های نامتعارف از جمله اقدامات چشمگیر این شرکتدر سال گذشته بوده است.

سهرابی‌بیدار یادآور شد: توسعه فرمان از راه دور به گروه‌های مصرف مختلف از جمله برق ادارات و نهادهای عمومی غیر دولتی برای کنترل دقیق کاهش مصرف حداقل ۳۰ درصدی برق در زمان ساعات کار اداری و حداقل ۶۰ درصدی در زمان خارج از ساعات کار اداری نیز در این مدت در دستور کار قرار داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: اجرای طرح‌های پاداش مدیریت مصرف برای مشترکین خانگی از دیگر اقدامات این دستگاه است و علاوه بر پاداش‌های سال گذشته برای مشترکان مشارکت کننده در طرح‌های مدیریت مصرف برق میلیون‌ها تومان جایزه ارزنده غیرنقدی از قبیل خوردو، لوازم خانگی و تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه سال گذشته برای هر کیلووات صرفه‌جویی در مصرف برق ۲ هزار تومان پاداش تعیین شد،افزود: در این راستا مشترکان می‌توانند ضمن برخورداری از این پاداش نقدی در قبوض خود در قرعه کشی جوایز ارزنده‌ شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از تمام همشهریان و هم استانی‌های خواست با توجه به اینکه در شروع پیک بار تابستان هستیم، توصیه‌های مدیریت مصرف برق را مد نظر قرار داده و نسبت به رعایت الگوی مصرف و مصرف بهینه‌، خادمین خود را در تامین برق مطمئن و پایدار یاری نمایند.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه برق یکی از حیاتی‌ترین نیازهای انسان معاصر است و از نور خانه‌ها تا تجهیزات صنعتی، همه به انرژی برق نیاز دارند،افزود: برق، مهم‌ترین پایه‌ توسعه و پیشرفت است به همین دلیل، تلاش‌های همکاران در توزیع نیروی برق اهمیت بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: کارگران صنعت برق به مثابه جهادگران برای تامین انرژی خانه های مردم، واحدهای تجاری و اداری و کارخانجات تلاش می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه کارگران زحمتکش در شب‌های سرد زمستان، یا در تابستان‌های گرم و حتی در شرایط طوفانی، برای تامین برق برای مردم، جهادگونه تلاش می‌کنند،ادامه داد: این تلاش‌ها، یک از ارزشمندترین اقدامات در جامعه است، اما علاوه بر این، ایمنی کارگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سهرابی‌بیدار با تاکید بر حفظ سلامت نیروی کار حوزه انرژی، گفت: در این راه، باید به تجهیزات ایمنی، آموزش‌های ایمنی و رعایت استانداردهای ایمنی توجه کنیم تا همیشه نیروهای سخت کوش و زحمت کش صنعت برق در ایمن و سلامت کامل قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه رشد روز افزون برق و نیاز به این انرژی پاک همواره نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای تامین برق پایدار و مناسب است،افزود: طی ۲ سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مشوق‌های سازنده برای مشترکان و ذینفعان خود توانستیم از پیک بار تابستان بدون هیچگونه خللی در تامین برق عبور کنیم.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه ۱۸۰ برنامه عملیاتی ابلاغی وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان ۱۴۰۳ تدوین شده است،افزود: این ۱۸۰ برنامه در ۶ محور اجرایی می‌شود که بخش مهمی از این محورها مربوط به شرکت‌های توزیع و برنامه‌ها و اقدامات بخش مدیریت مصرف، تقاضا و بهینه‌سازی مصرف برق مربوط است.

وی، استفاده از خدمات شرکت‌های توانمند در سرعت دادن به هوشمندسازی شبکه‌های توزیع و نصب کنتورهای هوشمند را بخشی از این خدمات عنوان کرد و گفت: استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های خدمات انرژی در بهینه‌سازی انرژی در سمت تقاضا و برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی برای استفاده از ظرفیت‌های مدیریت مصرف در بازه زمانی ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه از دیگر موضوعات مورد توجه است.

در این مراسم مصطفی شاه بداغیان مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو، امیررضا یوسفیان معاون عمرانی استاندار، رضا اخلاص‌مند مدیرکل آب منطقه‌ای استان، یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و علی سهرابی بیدار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان و سایر مدیران و کارمندان شرکت توزیع برق همدان حضور داشتند و در پایان از فعالان و دغدغه مندان حوزه برق استان همدان تجلیل به عمل آمد.

هم اینک استان همدان ۸۲۸ هزار و ۵۳۰ مشترک برق دارد که این تعداد ابتدای انقلاب ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار