مادستان-removebg-preview

حاجی بابایی در همدان ریشه دارد

چرا حاجی بابایی مجدداً با اقبال عمومی روبرو خواهد شد؟

مادستان _ شناسنامه و معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخی ، باستانی ایران بزرگ با نام حمیدرضا حاجی بابایی گره خورده است و در همدان و حتی در سطح کشور کمتر کسی ست که این جاودانگی و ماندگاری در تاریخ را بخواهد دست کم و یا اتفاقی جلوه دهد.

بی شک حمیدرضا حاجی بابایی از جهت اعتماد مردم و حضور در مجلس شورای اسلامی در نزدیک به شش دوره صاحب یک رکورد ابدی و دست نیافتنی است در حوزه انتخابیه همدان وفامنین است. چهره‌ای که از دوره پنجم انتخابات در حوزه انتخابیه همدان وفامنین پا به عرصه سیاست گذاشت و هر دوره که در صحنه حاضر بود با حمایت و اعتماد مردمی بالا مواجه گردید. ممکن است نوجوانان به یاد نیاورند اما آنان که سنشان بالاتر است بخوبی به یاد می‌آورند که شناسنامه و معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخی ،  باستانی ایران بزرگ با نام حمیدرضا حاجی بابایی گره خورده است و در همدان و حتی در سطح کشور کمتر کسی ست  که این جاودانگی و ماندگاری در تاریخ را بخواهد دست کم و یا اتفاقی جلوه دهد.

نکته مهم‌تر در مورد حضور حاجی بابایی در صحنه انتخابات درخواست و مطالبه مردم و بزرگان و معتمدین و ریش سفیدان برای حضور وی بوده است و شاید اگر این سطح از درخواست و مطالبات مردمی نمی‌بود حاجی بابایی این همه در صحنه انتخابات حاضر نمی‌شد. همچنانکه بار دیگر و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، علیرغم اینکه در جمعی از بزرگان همدانی اذعان داشته بود ( باید عرصه را به جوانان واگذار کرد و امثال ما دیگر باید بازنشسته شویم ) اما این رویکرد مطالبه عمومی در جامعه شهری و روستایی همدان سبب شده است تا حمیدرضا حاجی بابایی احساس وظیفه نماید و در این دوره از انتخابات نیز شرکت کند  . با وجود این که حاجی بابایی به کار نمایندگی مشغول است و خود و اطرافیانش ترجیح داده‌اند کمتر در فضای مجازی خودنمایی کنند ولی واقعیت میدان نشان می‌دهد که استقبال از وی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد

هر چند ممکن است در گوشه و کنار برخی افراد منتسب به جریانات منفعت‌طلب سیاسی در تلاشند تا با تهمت و افترا در اذهان جامعه شبهاتی وارد کنند ، اما با انتشار خبر ثبت‌نام و اعلام رسمی کانداتوری وی شاهد استقبال‌های قابل توجهی از وی در نقاط مختلف حوزه انتخابیه بودیم که یقیناً در در روز‌ها و هفته‌های آینده روبه افزایش نیز خواهد گذاشت .

براستی راز این ماندگاری و گره خوردن نام حمیدرضا حاجی بابایی با تاریخ و فرهنگ و اقتصاد و عمران همدان چیست؟ آیا جز مردمی بودن و خدمات ارزنده وی در ادوار مختلف حضورش در خانه ملت چیز دیگری بوده است؟ مگر نه این است که حاجی بابایی و خانواده وی در تمام این بیش از چهار دهه که از انقلاب اسلامی ایران میگذرد خود را وقف دفاع از مرز و بوم این آب و خاک نمودند و پس از دفاع مقدس هم با قرار دادن خود در معرض انتخاب جامعه در پی پیگیری مطالبات مردم و توسعه و پیشرفت و ترقی همدان و فامنین بوده است  و خود را قطره ای از اقیانوس بی‌کران مردم میداند .

بله ؛ می‌توان بر عملکرد حاجی بابایی نقد وارد کرد اما هر نقدی باید متناسب با واقعیات بیرونی جامعه باشد و انتظارات نیز باید به نسبت همین واقعیات سنجیده و ارزیابی شوند. حاجی بابایی خود بهتر از هر کسی از باید و نباید‌های حوزه انتخابیه اطلاع دارد و بیشتر از هر کسی پیگیر رفع و حل این مشکلات بوده و هست و مردم نیز این را بخوبی می‌دانند .

همدان نیز مانند سایر نقاط کشور در اسفند ۱۴۰۲ بار دیگر شاهد تکرار حماسه‌ای مردمی همچون ادوار گذشته  خواهد بود و شکی وجود ندارد که حماسه پیش رو باشکوه‌تر از حماسه‌های قبلی تکرار می‌گردد.

و نکته مهم‌تر آن که مردم همدان به یاد دارند و تاریخ همدان گواهی می‌دهد که در ادوار مختلف غیربومیان جز آنکه همدان را سکوی پرش خود کنند دستاوردی برای همدان و فامنین نداشته اند و نمونه بارز آن یازدهمین دوره مجلس است

بی تردید در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کسب این همه موفقیت و موفقیت پیش رو ، بدور از هر گونه هیاهو و غوغاسالاری و یا تمسک به رفتار‌های غیراخلاقی و تخریب برخی منفعت طلبان سیاسی و افراد غیربومی جاه طلب صورت خواهد گرفت؛ همان گونه که پیش از این نیز همین گونه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار