مادستان-removebg-preview

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان؛

برخورد پلیس راهور همدان با سه تخلف حادثه ساز تشدید شد

مادستان _ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: برخورد با سه تخلف حادثه ساز از جمله استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت موتورسوار در پیاده رو و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو وسیله نقلیه تشدید شده است و توصیه می‌شد که رانندگان و شهروندان بیش از گذشته نسبت به رعایت مسایل ایمنی اهتمام ورزند.

به گزارش مادستان، سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه اظهار داشت: یک هفته گذشته تصادفات منجر به جرح سرنشینان جلو خودرو افزایش یافت که همه مصدومیت‌ها ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است.

وی اضافه کرد: بستن کمربند ایمنی برای مدت‌ها از سوی راننده و سرنشینان رعایت می‌شد اما به مرور زمان رعایت این موضوع مهم کمرنگ شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: طرح اعمال قانون خودروهایی که راننده وسرنشین جلو آنها کمربندی ایمنی استفاده نکرده‌اند در دستور کار قرار گرفت و در روز نخست اجرای این طرح ۷۸۰ دستگاه خودروی متخلف جریمه شدند.

سرهنگ جمالی افزود: یکی از شایع‌ترین تخلف موتورسواران استفاده نکردن از کلاه ایمنی است به گونه‌ای که داده‌های اماری و مشاهدات گویای این است که بیش از ۹۰ درصد راکبان موتورسیکلت از کلاه استفاده نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: ابتدای سال جاری تاکنون یک موتورسوار فاقد کلاه ایمنی در بلوار کولاب به علت تصادف و برخورد سر با سطح آسفالت جان باخت فرد دیگری نیز هم اینک در بیمارستان بستری است و در کما به سر می‌برد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: بسیاری از موتورسواران به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی، پس از بروز تصادف دچار نقص عضو، معلولیت، از دست دادن حافظه و قدرت حرکت دست و پاها می‌شوند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: تردد موتورسیکلت از پیاده رو از دیگر تخلفات شایع است که پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان برخورد با این قبیل موتورسواران متخلف را نیز در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: عوامل پلیس راهور در صورت مواجهه با این قبیل موتورسواران، ضمن جریمه، وسیله نقلیه آنها را به مدت یک‌ماه در پارکنیگ متوقف می‌کند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار