مادستان-removebg-preview

حاصل اقدام شورای شهر مدعی انقلابی = شهری وامانده در مدیریتی برزخی

ماهیت شهر بی صبرانه در انتظار قرارگیری در جایگاه تعریف شده خود است. این مهم تایید شهردار معرفی شده به وزارت کشور را می طلبد.

اما با گفت و شنود هایی که این روزها در میان اعضای شورا رد وبدل می شود گویی این فرایند در مسیری قرار نگرفته است که محاسبه کرده بودند.

وضعیت به گونه ای است که عضوی از شورا بنابر آنچه در رسانه ای مطرح کرده است،‌ فضای موجود را برزخ مدیریت شهری نام نهاده است ورییس شورا نیز گفته است طبیعی است که سرپرست در باب اقدامات مهم تعهدی برای خود ایجاد نکند و دیگر عضو نیز بی انگیزگی شهردار فعلی وامضا نکردن پرونده ها را ناشی از آن می داند که به سرپرست فعلی قول شهردار شدن داده شد اما در عمل اتفاق نیفتاد و عضوی دیگر نیزمی گوید من که به سرپرست فعلی رای ندادم و بنابراین آن ها که رای داده اند باید در قیامت پاسخگو باشند و جبران خسارت کنند.

اما در اینخصو ص می توان تامل کرد که :

نقش منفعلانه و آسیب رسان شورای شهر همدان در پی نخستین آزمون (انتخاب شهردارو سرپرست شهرداری)

آنطورکه شواهد و گفته ها نشان می دهد شورای شهر نتوانست در نخستین آزمون خود که همان انتخاب شهردارو سرپرست وی باشد به درستی عمل کند و هم اکنون نیز یکدیگر را متهم به وجود آوردن وضع موجود می کنند. اما خود می دانند که شورا به تمامی  باید پاسخگوی وضع موجود که از آن تعبیر به برزخ می کنند، باشد و دنبال مقصر نباشند و هر چه سریعتر بی آنکه در پی این باشند چه کسی به که رای داده است تدبیری اندیشیده شود.

  • چگونه شورای شهری که مدعی انقلابی بودن است،‌ اینچنین به سادگی عنوان می کند که شهر در برزخی مدیریتی قرار گرفته است؟ طبیعی است از اعضایی که بر انقلابی بودن و ارزش های حاکم در این فضا تاکید می کنند،‌ انتظاری خاص وجود داشته باشد که اگر برآورده نشود تنها به شعاری می ماند که برگرفته از شور انتخاباتی بوده است.

  • آیا زمانی که قول شهردار شدن را به سرپرست کنونی شهرداری می دادند،‌ برای خود راه های جایگزین تعریف نکردند که اگر سرپرست به وظایفش عمل نکرد چه کنند؟ به خاطر دارم که در همان میثاق نامه ای که مجمع فعالان فرهنگی از ایشان تعهد گرفته شد آمده است که نباید درانجام وظایف محوله کوتاهی کرد. وضعیت موجود حاصل کوتاهی محض است اما نباید اعتماد مردم در نخستین گام اساسی این اعضا کوتاهی و کم کاری باشد. پس کجاست آن تعهدات که در میثاق نامه خود بدان متعهد شدند؟

  • حال تنها کسانی را می توان مسبب برزخ مدیریتی موجود و امضا نشدن پرونده ها و به تعطیلی کشانده شدن پروژه ها دانست، که به آینده تصمیمات خود نمی اندیشند. تصمیمات اعضای شورا یا اکثریت آن ها در انتخاب سرپرست فعلی ناشی از شناخت و پژوهش نبوده است یا به قول همان جمله معروف که عنوان می کند اقدام ها و پروژها در همدان کارشناسی شده نیست.

  • اینکه سرپرست فعلی پروژه ها را تعطیل کرده است و شما اعضای شورا نگریستن را برگزیده اید به جای عاملیت، خود کوتاهی در تحقق تمام اموری است که بر آن تاکید می کردید؟ علت سکوت و منفعل بودن اعضای شورا در پی بی عملی سرپرست فعلی نشان از چه دارد؟

  • رحیمی فر، عضوی دیگراز شورا صادقانه انگشت اتهام را سمت شورا برده، مطرح کرد: شورای شهر باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشد و نه سرپرست شهرداری؛ رحیمی فر البته تعطیل شدن پروژه ها را درست نمی داند و اعتقاد دارد که شهردار فعلی از همه توان خود استفاده کرده است و اگر پرونده را امضا نمی کند برای بار مسئولیتی گران برخی ازپرونده ها است و نه همه آن ها.

  • رحیمی فر تغییر دو مدیر شهری در بازه زمانی کوتاه برای کرسی شهرداررا آسیب می خواند و جایگزینی شهردار سابق را برای دو ماه با سرپرست فعلی اقدامی غیرکارشناسی و دارای هزینه می خواند. به راستی چرا برای زمانی کوتاه مدیر سابق را که به امور مسلط است برکنارمی کنند و شهر را در برزخی مدیریتی فرو می برند؟ آیا این اقدامی آنی وبرگرفته از هیجان بوده است یا در آن دو ماه شهرمی توانسته است متحمل هزینه های پیش بینی نشده شود،‌ که ما نمی دانیم؟

  • اگربی انگیزگی شهردار فعلی و امضا نکردن پروند های ریز و درشت توسط وی واقعی باشد، چرا اعضای فعلی دست روی دست گذاشته و نظاره گر بی انگیزگی شهردار هستند و اقدامی در این مقوله نمی کنند؟

  • یکی دیگر از دلایلی که اعضای شورا وضعیت شهر را مناسب نمی دانند، حاصل معرفی فردی است فاقد رزومه و تخصص مرتبط و آشنا به امور به وزارت کشور به عنوان شهردار که تایید و صدور حکم آن پروسه زمانبری را خواه داشت.

  • اعضای شورا باید پاسخگوی عملکرد سرپرستی که انتخاب کرده اند باشند و این مطالبه ای عمومی از جانب شهروندان است

  • دو عضو شورا از کدام پرونده ها و با چه ویژگی هایی صحبت می کنند که شهردار متعهد به امضای آن ها نمی شود؟

  • اگر شهردار معرفی شده به مرکز به دلیل نداشتن مهارت های مورد نیاز ورزومه مطرح رد شود آنوقت چه؟ در روزهایی که طرح جامع باید مراحل حساس خود را پشت سربگذارد،‌ چه می خواهید انجام دهید؟

  • نقش اعضایی که از سوی مجمع فعالان فرهنگی به شورا راه یافته اند در این میان چقدر است؟ قدر مسلم از آنجاییکه عمده تصمیمات این تیم که هم رای هستند می تواند نقشی تمام کننده در امور داشته باشد و هم اینک پاسخ دهند چه آن ها و چه مجمع آنها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مادستان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد

آخرین اخبار